نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آغاز بکار دبیرخانه دائمی نقد رسانه ملی

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ




آغاز بکار دبیرخانه دائمی نقد رسانه ملی
 
کد مطلب: 6364
تاریخ: چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع: گزارشی از همایش نقد رسانه ملی در دانشگاه تهران
درجه: مهم


یادداشت: در اولین همایش "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" که با عنوان "یک ریال در مقابل میلیون‌ها تومان " به مدت دو روز در دانشگاه تهران برگزار شد، حجت الاسلام پناهیان، وحید جلیلی، مهندس سعید قاسمی، وحید یامین‌پور، حجت‌الاسلام علی جعفری، اقبال واحدی، فرزاد جمشیدی، احسان صالحی و محمدحسین ساعی به ایراد سخن و نگاه خود پیرامون رسانه ملی پرداختند. سخنان برگزیده در این نشست در ادامه آمده است:
   
 
 
  گزارشی از همایش نقد رسانه ملی در دانشگاه تهران
آغاز بکار دبیرخانه دائمی نقد رسانه ملی با تقدیر از مجریان مؤثر سیما

"دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" عنوان مجموعه‌ای‌ دانشجویی است که در روزهای گذشته با برگزاری همایشی با عنوان "یک ریال در مقابل میلیون‌ها تومان " حضور خود در عرصه نقد رسانه ملی را اعلام کرد تا از این پس و به گفته دبیر این دبیرخانه، رقیبی جدی برای نهادهای نظارتی و رسمی صدا و سیما باشد.
"دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" با برگزاری همایشی دو روزه در دانشگاه تهران، ضمن تقدیر از اقبال واحدی، وحید یامین‌پور و فرزاد جمشیدی به خاطر اجرای برنامه‌های "مستقیم آبادی"، "دیروز، امروز، فردا" و برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان، به آسیب شناسی و نقدر سیاست‌ها و برنامه‌های رسانه ملی با حضور چهره‌های سرشناس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت....


محدثه پیرهادی، دبیر این دبیرخانه با اشاره به آغاز به کار "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" در دانشگاه تهران می‌گوید: "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" یک مجموعه‌ی دانشجویی است که قصد دارد با رصد آثار، محصولات و عملکرد رسانه ملی، نسبت به آنها اعلام موضع کند. وی علت تشکیل این دبیرخانه را ناکارآمدی سیستم‌های نظارتی رسمی از یک سو و غیرنظام‌مند بودن و غیردائمی بودن فعالیت‌های دانشجویی مشابه دانسته و حوزه نظارت این دبیرخانه بر اساس دیدگاه حضرت امام و رهبر معظم انقلاب پیرامون رسانه را از یک سو نقد آنچه که در رسانه هست از یک سو و مطالبه آنچه که در رسانه ملی نیست از سوی دیگر عنوان می‌کند.

وی ویژگی این مجموعه را بر خلاف سیستم‌های نظارتی موجود، مخاطب قرار دادن مردم بجای مدیران عنوان کرده و افزود: دبیرخانه به جای انتشار نقدهایی که مخاطب خود را مدیران رسانه ملی می‌داند، با مخاطبان رسانه ملی سخن خواهد گفت. وی همچنین تصریح کرد که نقدهای دبیرخانه در قالب همایش‌های دوره‌ای و گزارش‌های ماهیانه و اعلام مطلوب‌ترین و نامطلوب‌ترین برنامه‌های رسانه ملی خواهد بود.

در اولین همایش "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" که با عنوان "یک ریال در مقابل میلیون‌ها تومان " به مدت دو روز در دانشگاه تهران برگزار شد، حجت الاسلام پناهیان، وحید جلیلی، مهندس سعید قاسمی، وحید یامین‌پور، حجت‌الاسلام علی جعفری، اقبال واحدی، فرزاد جمشیدی، احسان صالحی و محمدحسین ساعی به ایراد سخن و نگاه خود پیرامون رسانه ملی پرداختند.

پناهیان:رسانه ما کمتر عشق به انقلاب را در جان کسی ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این همایش اظهار داشت: امروز رسانه ملی که می‌خواهد نقش خود را ایفا کند هم در افکار عمومی داخلی و هم در افکار عمومی جهان، افکار عمومی را هدایت کند. لذا تاکید می‌کنم که فقط می‌توان افکار عمومی را هدایت کرد نه اداره؛ چرا که اداره کردن اندیشه مردم، امروزه کاری بسیار دشوار است.

به گزارش فارس، پناهیان با بیان اینکه شرایط رقابت میان رسانه ما و رسانه‌های غربی از لحاظ امکانات مادی برابر نیست، گفت: باید به این مسئله بزرگ توجه شود که ما آنچیزی را داریم که دشمنان ما ندارند. در رسانه ما حقیقتی نهفته است که دیر یا زود بشر به آن رو خواهد کرد و رسانه‌های دشمن به هر شیوه‌ای که بخواهند با این حقیقت مقابله کنند، نخواهند توانست.

وی با طرح این سؤال که چه تعداد از گردانندگان رسانه در کشور ما دارای این نوع نگاه هستند، گفت: اگر از لحاظ فن تولید خبر که بیشتر برای دروغ‌پردازی از سوی غربی‌ها بکار می‌رود و نه برای هدایت؛ اگر بخواهیم از روش‌های آنها با رسانه‌های غربی مقابله کنیم به طور قطع قافیه را خواهیم باخت.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه وجه امتیاز ما "هدف و اصالت ما " در رسانه است، گفت: بنابراین باید شیوه‌ها و بسته‌بندی‌های ارائه آثار را با توجه به این هدف‌های والا صورت داد.

وی با طرح این سؤال که چه کسانی می‌توانند به تولید برنامه‌های پرمحتوا بپردازند، جواب داد: آنهایی که عمیقاً حقیقت این پیام‌ها را فهمیده باشند و از عمق جان پیام‌های انقلاب اسلامی را درک و باور کرده باشند. این افراد می‌توانند در تولید خبر، فیلم و آثار هنری موفق باشند، بنابراین کسی که می‌خواهد در رسانه ملی اثر هنری و ماندگار تولید کند به هیچ‌وجه نباید از شهید آوینی دلسوختگی کمتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بجای نقد محصولات رسانه باید به نقد خود رسانه جمهوری اسلامی پرداخت، چرا که با درگیر شدن با محصولات از موضوعات اصلی غافل خواهیم شد و فرصت‌ها از دست می‌رود.

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: کمتر می‌توان گفت رسانه ما عشق به انقلاب اسلامی را در جان کسی ایجاد کرده باشد، متاسفانه رسانه ما ژست بی‌طرفی حق و باطل را به خود می‌گیرد، چرا که نمی‌تواند حقیقت را هنرمندانه بیان کند.

سعید قاسمی: سریالی مثل مختارنامه می‌تواند الگوی قیام مردم بحرین شود

سعید قاسمی از دیگر مدعوین این همایش دو روزه، با بیان اینکه از ضرغامی به دلیل تحولاتی که در سازمان صدا و سیما ایجاد کرده تشکر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سوژه خبری بسیاری وجود دارد و اگر حتی 40 کانال تلویزیونی نیز به پخش این سوژه‌‌ها بپردازند باز هم کم است.

وی افزود: در جنگ 33 روزه لبنان و در حالی که ایران اسلامی عقبه‌ای چون کشور لبنان را در اختیار دارد تنها به پوشش خبری خارج از حوزه پرداختیم اما شبکه‌های تلویزیونی عربی در وسط میدان نبرد به پوشش خبری جنگ 33 روزه پرداختند. این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اکنون در تونس، مصر، لیبی و بحرین قیام‌هایی رخ داده اما رسانه ما به پوشش خبری لازم نمی‌پردازد چون فعالانی را در این عرصه در آن کشور ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه افراد مریضی که در صدا و سیمای اسلامی فعالیت دارند باید از این مجموعه خارج شوند، تصریح کرد: ملت ایران لحظه شماری می‌کرد تا یکی از کشورهای منطقه قیام کند اما اکنون بالغ بر 10 کشور منطقه علیه حاکمان خود قیام کرده‌اند اما هر کس به دنبال کار خود است.

وی افزود: در شرایط فعلی یک عده به دنبال پیدا کردن کشته‌شدگان دوران کمبوجیه هستند، عده‌ای می‌خواهند عبدالله اردنی را در آغوش بگیرند و عده‌ای هم از آل‌سعود حمایت می‌کنند. قاسمی تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند ما مرام ایرانی داریم و بر روی مجسمه‌های تخت جمشید چفیه می‌اندازند اما اگر واقعاً غیرت ایرانی دارند بر طبق نقشه دوران‌های گذشته کشورمان دوباره آن را گسترش دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عده‌ای معتقدند که قیام‌های مردمی منطقه یک طرح آمریکایی است و نباید 70 میلیون نفر را فدای 70 هزار بحرینی شیعه کرد، گفت: فیلم جذابی چون مختارنامه می‌تواند دنیایی را به هم بریزد، همان‌طور که بر طبق گفته‌ها شیعیان بحرین از این فیلم الگو گرفته و قیام کرده‌‌اند.

جلیلی: مشکل رسانه نیرو و امکانات نیست؛ مشکل از نگاه مدیران است

وحید جلیلی مسئول دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دیگر سخنران همایش "یک ریال در مقابل میلیون‌ها تومان " با بیان اینکه بی عدالتی در صدا و سیما غوغا می‌کند، تاکید کرد: بی تفاوتی به ظرفیت‌های جامعه ما یک مصداق اساسی بی عدالتی در رسانه ملی است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ باید در مواجهه با رسانه‌های غربی یک مزیت نسبی برای خود خلق کنیم که یک مورد آن رویکرد به مخاطبینی است که خود را در رسانه ملی نمی‌بینند.

وی ادامه داد: در رسانه ملی کمبود نیرو و امکانات وجود ندارد؛ بلکه باید نگاه سازندگان تغییر پیدا کند. ظرفیت‌ها برای تبدیل به محتوای رسانه‌ای وجود دارد اما تا کنون نتوانسته‌ایم از آنها استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه تحریم غربی‌ها برای رسانه ملی یک فرصت است، افزود: ممکن است ساخت یک دارو در دیگر کشورها یک ارزش خبری برای رسانه نبود اما در کشورمان به دلیل تهاجم غربی‌ها و موانع فراوان این موضوع می‌تواند در حوزه علم دستمایه خوبی برای ساخت برنامه‌ها قرار بگیرد.

یامین‌پور: به من گفتند شما مشروط‌ التصویر هستید

وحید یامین‌پور در این همایش گفت: بنده به آقای پورمحمدی رئیس شبکه سوم سیما اعلام کردم که آیا من ممنوع‌التصویر هستم که وی پاسخ داد: شما مشروط‌التصویر هستی. یعنی نباید زیاد حرف بزنی و حرف اضافی هم نزن.

وی با اشاره به اینکه در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نباید رفتار متناقض موجود باشد و تلویزیون کشورمان در اعلام مواضع نباید به گونه‌ای خاص عمل کند اما در نطق‌های هنری حرمت خانواده را نداشته باشد و این رفتار پارادوکسیکال است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه تلویزیون ایران اسلامی نباید شرمنده باشد، و ایرانی و اسلامی بودن خود را مخفی کند، گفت: واقعاً تلویزیون جمهوری اسلامی ایران باید به اسلامی بودن خود افتخار کند.

وی افزود: متأسفانه تلویزیون کشورمان روشنفکرزده است و احساس می‌کند باید رسانه‌ای باشد در خدمت جریان روشنفکری باشد.

این مجری برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه مدیران رسانه نباید مرعوب برنامه‌سازان، مجریان و کارگردانان باشد، خاطرنشان کرد: مدیران رسانه نباید منفعل عمل کند. در ایران اسلامی رئیس جمهور وقت، نخست‌وزیر، 72 شهید و امثال همت‌ها و چمران‌ها به شهادت رسیدند. اما سریال تلویزیونی کدامیک از این شهدا به داخل خانه‌ها راه پیدا کرده است.

وی با طرح این سؤال که چرا باید تلویزیون کشورمان غرامت سریال‌هایی را بپذیرد که بی‌خاصیت هستند، گفت: در حال حاضر صدا و سیما دقیقه‌ای 2 تا سه میلیون تومان برای برخی از سریال‌های تلویزیونی سرمایه هزینه می‌کند در صورتی که این سریال‌ها هیچ سود و منفعتی برای صدا و سیما ندارد.

یامین‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 100 شبکه داخلی و خارجی را صدا و سیما تحت پوشش دارد که مؤثرترین شبکه‌های منطقه هستند، گفت: اگر شبکه‌‌هایی مانند المنار نبودند صدا و سیما در بحث پوشش خبری بیداری اسلامی رتبه اول را در منطقه کسب می‌کرد.

این مجری برنامه‌های تلویزیونی بیان داشت: اگر از من بپرسد،‌ چه کسی رئیس سازمان صدا و سیما باشد؟ خواهم گفت: مسئول کنونی صدا و سیما نفر ارجحی است. اما باید نقد هم پذیرفته شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه مشروط‌التصویر هستم در خصوص آغاز و اجرا و قطع همکاری خود با برنامه دیروز، امروز، فردا صحبتی نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: از خردادماه برنامه‌‌ای با عنوان رو به فردا که به موضوعات اجتماعی و فرهنگی خواهد پرداخت با حضور بنده روی آنتن خواهد رفت و پس از یک دوره 7یا 8 ماهه دوباره در تلویزیون حاضر خواهم شد.


جعفری: برنامه تلویزیونی 90 وسیله‌ای برای تحقیر مردم ایران شده است


حجت‌الاسلام جعفری عضو دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در همایش 2 روزه نقد تلویزیون با اشاره به اینکه در بسیاری از تولیدات صدا و سیما بصیرت لازم وجود ندارد، گفت: پس از حدود 10 سال از ترویج چادر به عنوان یک حجاب در صدا و سیما اکنون چادر به شنل تبدیل شده است و روحانیت به مددکاران اجتماعی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: بازیگرانی که در سریال‌های تلویزیونی به عنوان روحانی نقش ایفا می‌کنند، در واقع یک مددکار اجتماعی هستند و وظایف یک روحانی را به نمایش نمی‌گذارند.

وی با تأکید بر اینکه تقلیل‌گرایی در برنامه‌های صدا و سیما بسیار است، گفت: در حال حاضر دگردیسی معنایی در برنامه‌های صدا و سیما در حال رخ دادن است و هرچقدر تماشاچی‌های تلویزیون بالا می‌رود، باید بیشتر نگران و ناراحت شد.
عضو دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس بیان داشت: اگر در آینده صدا و سیما نیروهای انسانی بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی تربیت نکند و دانشکده صدا و سیما تبعیدگاه رؤسای این سازمان باشد و تولیدات تلویزیونی در حد کنونی باشد، با وضعیت نگران‌کننده‌ای روبرو خواهیم بود و مفاهیم بسیاری از شاخص‌ها تغییر خواهد کرد.
این پژوهشگر عرصه فرهنگی با بیان اینکه مهارت و دانش رسانه‌ای باید بالا برود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست‌گذاران سازمان صدا و سیما به برنامه ورزشی 90 که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، فخر می‌فروشند به دلیل آنکه 7 تا 8 میلیون مخاطب جوان دارد.

وی افزود: یک برنامه تلویزیونی ورزشی باید بستری برای ورزش کشور فراهم کند و فرهنگ‌های ایرانی و اسلامی نیز در آن ترویج شود؛ نه اینکه در برنامه تلویزیونی 90 فرهنگ ایرانی تحقیر شود.

عضو دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه چرا نباید نهضت تحریم برنامه تلویزیون 90 را راه‌اندازی کنیم؟ اظهار داشت: چرا گردش‌کاری که برای مجریان و خبرنگاران صدا و سیما وجود دارد برای شخصی چون عادل فردوسی‌پور وجود ندارد؟

اقبال واحدی: ناراحتی از تمرکز رسانه ملی در تهران سبب شد به استان‌های دیگر بروم

واحدی مجری تقدیر شده این همایش و مبدع برنامه‌های صبح بخیر ایران و مستقیم آبادی، در این همایش گفت:: بنده هنگامی که برنامه صبح به خیر ایران را کلید زدم از حضور سازمان صدا و سیما در تهران ناراحت بودم که در نتیجه مجبور شدم با یاری همکارانم برنامه‌‌هایی مانند سفرنامه صبا را مستقیم از استان‌های کشور روی آنتن بردم.

واحدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در برنامه‌های تلویزیونی ضعف در سناریو وجود دارد، تأکید کرد: در حال حاضر یکی از شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌‌زبان خارج از کشور برنامه‌ای به نام "بفرمائید شام " پخش می‌شود که اصل این برنامه از کشور ایتالیا تبلیغ شده است. باید توجه داشت که ما در برنامه‌های استانی خود و با سنت ایرانی اینگونه برنامه‌‌ها را خیلی پیشتر از این‌ها ساخته بودیم.

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی "مستقیم‌ آبادی " با بیان اینکه باید خود را اثبات کنیم و نمی‌توانیم تنها دیگران را نفی کنیم، خاطرنشان کرد: هنگامی که برنامه تلویزیونی "مستقیم آبادی "‌را ساختم و این برنامه پخش شد، بسیاری از جوانان میل به انتخاب رشته کشاورزی کردند که شعار ما این بود که در روستاها می‌شود، پولدار شد.

واحدی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر به تایباد، مردم روستاهای این شهر 70 میلیارد تومان خربزه فروخته بودند و مردم روستاهای تویسرکان نیز 65 میلیون تومان گردو فروخته بودند و این نشان‌دهنده وضعیت خوب کشور در روستاهاست.

صالحی: صداوسیما ظرفیت نقد ندارد

احسان صالحی سردبیر رجانیوز و از دیگر مدعوین این همایش، با انتقاد از کمبود فضای نقد منصفانه و اصولی در رسانه ملی گفت: نبود ظرفیت نقد در رسانه ملی موجب شد بسیاری از برنامه‌های موفق تعطیل شود.

صالحی در خصوص اقناع خبری مخاطبین در رسانه ملی اظهار داشت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده 40 درصد مردم تهران اخبار خود را از منابعی غیر از صدا و سیما دریافت می‌کنند و این در حالی است که برای اقناع خبری خود به رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی فارسی مراجعه می‌کنند که این برای رسانه ملی یک فاجعه است.

وی با بیان اینکه از 5 دهه قبل، ارتباط رسانه با مخاطبین از حالت خطی به ارتباط تعاملی تغییر کرده است، گفت: در ارتباط رسانه با مخاطبان خود باید به این نکته توجه شود و ظرفیت مخاطب لحاظ شود.

وی با برشمردن برخی از نقاط قابل نقد صدا و سیما از جمله، عدم ارتباط مناسب با مخاطب، ‌کمبود فضای نقد، انحصاری بودن صدا و سیما، ‌نداشتن و رعایت نکردن سابقه خبری و آرشیو مناسب در انتشار اخبار خاطرنشان کرد: رسانه‌های موفق دنیا امروز این نقاط ضعف را برطرف کرده و ارتباط بسیار خوبی با مخاطبین خود دارند.
صالحی تاکید کرد: امروز دیگر دوره سانسور و بایکوت خبری گذشته است چرا که اگر شما خبر را به مخاطب ندهید، او نیاز خبری خود را از رسانه‌های دیگر می‌گیرد و در نهایت جذب آنها می‌شود.

صالحی با برشمردن برخی مسائل روز مانند انتخابات مجلس خبرگان، حوادث سوریه و ماجرای وزارت اطلاعات تصریح کرد: رسانه ملی ما در خصوص وقایع روز،‌ اخبار به موقع و کافی به مخاطب نمی‌دهد و امروز سؤال‌های بی‌پاسخ بسیاری در ذهن مخاطبان است. لذا مخاطب انتظار دارد که نیازهای خبری خود را از رسانه دیگری دریافت کند؛ بنابراین اگر این روند ادامه پیدا کند تلویزیون ما مخاطبان بیشتری را از دست خواهد داد.

سردبیر رجانیوز پیشنهاد کرد: عده‌ای از نخبگان و کارشناسان باید با طراحی یک اتاق فکر و با توجه به تحولات اتاق عملیاتی را ایجاد کنند تا در بزنگاه‌های حساس بتوانند نقش خود را ایفا کنند و روندها تصحیح شود.

دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه: و این آغاز راه است...

"دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" نیز با انتشار بیانیه‌ای به این همایش پایان داد. در این بیانیه می‌خوانیم:
برای فرزندان حضرت روح الله خصوصا طیف های فرهنگی ، دانشگاهی ، حوزوی و بسیجی آنها مسأله صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از چند مسأله اول در سبک زندگی انقلابی آنهاست.

از نظر ما صدا وسیما فقط یک سازمان یا ارگان یا اداره ای در کنار بقیه ی سازمان های حاکمیّتی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه حقیقتاً «صدا» و «سیما»ی انقلاب اسلامی ماست . علی رغم میل بسیاری که می گویند «رسانه ملّی» ، ولی حساسیّت های انقلابی در قبال صدا وسیما را از جنس «ملّی» نمی شمارند ، ما فرزندان حضرت روح الله ، صدا و سیما را از خود و خودمان را از او می دانیم و هیچ عاملی ، حتی اگر برخی مدیریت های ناکارآمد و غیرمکتبی حاکم بر صدا و سیما هم باشد ، نخواهد توانست بین ما و آن جدایی بیندازد. علیرغم تخطئه و تقبیح دلسردی و قهر با رسانه ی ملّی اما ، دوستی بچه های انقلاب با او نیز هرگز به معنای تمجید و تحسین افراطی از او نیست . ما عادت نداریم علاقه به رسانه ی ملّی مان را در قالب نظرسنجی هایی بیان کنیم که همیشه 90 درصد پرسش شوندگانش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رضایت کامل دارند . علاقه ی ما به صدا و سیما اجازه نمی دهد که ارسال انبوه پیامک های میلیونی را به برنامه های ورزشی برای شرکت در مسابقه های چند جوابی و سطحی به حساب محبوبیّت صدا وسیما بگذاریم.بگذارید با همان صداقت و صراحت انقلابی و رفاقت و دلسوزی دیرینه مان ، با صدا وسیما و درباره ی آن حرف بزنیم.

دبیرخانه ی دائمی جدیدالتأسیس رصد و نقد صدا وسیما مستقر در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بنا دارد با همّت و تمرکزی روزافزون و بهینه به اقامه ی این فریضه ی مهم انقلاب قیام کند . همایش دو روزه ی نقد صدا وسیما که در تاریخ 25 و26 اردیبهشت سال 90 با حضور جمعی از فرهیختگان فرهنگ انقلاب اسلامی برگزار شد اولین قدم در این مسیر ارزشمند بود و امید است که به همت جوانان انقلابی توسعه یابد. روی سخن دبیرخانه ی رصد و نقد رسانه ی ملّی دیگر فقط با مسئولان صدا وسیما نخواهد بود، بلکه مخاطب اصلی ما این بار تماشاچیان ، مخاطبان و مصرف کنندگان رسانه ی ملّی هستند ؛ همان ها که باید زین پس با چشمانی بازتر و گزینش و ویرایشی دقیق تر با رسانه ی ملّی خود مواجه شوند و بیش از پیش در ارتقاء مهارت های خود در تمییز سره از ناسره ی آن بکوشند . در هر حال معرفی برنامه های مطلوب و نامطلوب صدا وسیما به مردم و دعوت به تماشا یا عدم تماشای آنها یکی از برنامه های اصلی دبیرخانه خواهد بود.

دبیرخانه در همین راستاست که در اولین گام و برای ابراز حسن نیّت و دراز کردن دست دوستی به مدیریت عالی تلویزیون ایران ، به معرفی و تجلیل از برنامه ی سیاسی «دیروز ، امروز ، فردا » با کارگردانی و اجرای دکتر وحید یامین پور ، برنامه ی اقتصادی «مستقیم آبادی» با کارگردانی و اجرای آقای اقبال واحدی و ویژه برنامه ی سحر آقای فرزاد جمشیدی می پردازد . و این ، آغاز راه است ...

منبع:
http://www.motalebe.ir/index.php?action=show_news&news_id=6364

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی