نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

درز خطرناک ترین پژوهش پنتاگون

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵ ب.ظ


تجزیه کشورهای عربی خاورمیانه تا پیش از سال ۲۰۱۵

درز خطرناک ترین پژوهش پنتاگون
Wednesday 31 July 2013 12:49
Printable RSS
خاورمیانه


تجزیه کشورهای عربی خاورمیانه تا پیش از سال ۲۰۱۵

به تازگی پژوهش خطرناکی از وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون» به بیرون درز پیدا کرده است که بر تجزیه کشورهای عربی منطقه خاورمیانه از جمله عراق، مصر، سوریه، عربستان و سودان تا پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکید می کند.
به نقل از پایگاه خبری الاوسط، به تازگی پژوهش خطرناکی از درب های وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون» به بیرون درز پیدا کرده است که بر تجزیه کشورهای عربی منطقه خاورمیانه تا پیش از سال 2015 میلادی تاکید می کند.

این طرح تقسیم که پژوهشی 1736 صفحه ای را در می گیرد، در واقع برآورد دقیق از اوضاع جاری در کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

این درحالی است که اظهار شده، 1900 صفحه از این پژوهش تحلیل ها، بررسی ها، پژوهش ها و توصیه هایی را شامل می شود که براساس تحلیل های میدانی به دست آمده و اندیشکده ها و دانشگاه های سیاسی و مراکز نظامی دست به آن زده اند.

برای اجرای این پژوهش چهار گروه تحقیقاتی و پژوهشی اشراف و نظارت داشتند که 120 کارشناس امور استراتژیک، سیاسی و نظامی را در برمی گرفت که اکثر آنها دارای تابعیت آمریکایی بودند.

این پژوهشگران در طول انجام تحقیق؛ طرح ها، پیشنهادات و سناریوهایی را ارائه داده اند که به نظر آنها از زمان آغاز طرح تا پایان آن و تحقق هدف مورد نظر باید به اجرا گذاشته شوند.

این پژوهش ارتش های ایران، سوریه، مصر، عربستان سعودی و ارتش پاکستان و همچنین عراق پیش از اشغال توسط نظامیان آمریکایی را به عنوان قدرتمندترین ارتش های منطقه به شمار می آورد و در پژوهشی 432 صفحه ای دیدگاه ها و نظرات و توصیه های خود درباره نحوه تفکیک و تضعیف این ارتش ها به عنوان مقدمه ای برای اشغال کشورهایشان به عنوان گام دوم را ارائه می دهد و در این خصوص اظهار می کند، ارتش سوریه به دنبال بحرانی که دو سال و نیم است، این کشور را درگیر خود کرده است، تا اواخر فوریه گذشته 70 درصد از قدرت و اقتدار خود را از دست داده است.

این پژوهش همچنین به تاکتیک و برنامه های مورد استفاده برای تضعیف و تجزیه ارتش مصر اشاره می کند که در رویارو قرار دادن آن با مردم مصر خلاصه می شود و تاکید می کند، در صورت اجرای این تاکتیک باید ظرف کمتر از 10 ماه در انتظار تجزیه و تضعیف ارتش مصر بود.

پژوهش فوق الذکر درباره ایران ادعا می کند، ارتش ایران در کنار جنگ های خیابانی که علیه حکومت سعودی در خیابان های یمن و بحرین و منطقه الشرقیه، در شرق عربستان سعودی آغاز و ارتش عربستان سعودی برای سرکوب آنها وارد عمل می شود، رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. در این میان باید به این درگیری ها و اعتراض ها تا جای ممکن دامن زد، چراکه رویارویی ارتش ایران و ارتش عربستان سعودی تضعیف اولی و فروپاشی کامل دومی را به همراه خواهد داشت و این موجب می شود.

این پژوهش بیش از 69 سناریو مورد انتظار برای رویارویی با ملل منطقه را ظرف 750 روز آینده و پیش از تقسیم جهان عربی را ارائه می دهد که کشورهای عراق و سوریه و مصر و سودان و عربستان سعودی را در برمی گیرد و پس از آن پیش بینی می کند که این کشورها به کشورهای کوچکی به اندازه و مساحت امارات متحده عربی و قطر و کویت تقسیم خواهند شد.

این پژوهش شرط بندی می کند که با وجود مدت اندک و کم موجود طرح تقسیم کشورهای عربی با موفقیت همراه شود و در این میان وجود اختلاف ها و شکاف های ایدئولوژیکی و فکری ونژادی و طایفه ای به اجرای این طرح کمک بسیاری می کند، در حالی که در حال حاضر نیز این اختلاف به شکل ریشه داری در ملل منطقه ریشه دوانده است.

همچنین این تحقیق از شخصیت های سیاسی و نظامی و تجار و بازرگانان و لابی ها مشخص و مورد اعتماد از سوی ملل خود در داخل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به طور مشخص مصر و سوریه اشاره می کند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به اجرای این طرح و هدف مورد نظر از آن کمک بسیاری می کنند.

این تحقیق مرحله کنونی حاکم بر منطقه عربی را بهترین مرحله برای اغاز حمله و اجرای طرح می داند، چراکه اوضاع جاری در برخی کشورها بسیار آشفته و بحرانی و بسیاری از کشورهای این منطقه نیز به شدت درگیر امور داخلی خود هستند.

پژوهش فوق در 214 صفحه به بررسی و پیش بینی واکنش های منطقه ای در صورت تقسیم کشورهای عربی به کشورهای کردی و علوی و دروزی و مسیحی و شیعی می پردازد.

همچنین این تحقیق پیش بینی کرد که تقسیم عربستان سعودی به این جهت که «مکه مکرمه» و «مدینه منوره» در آن قرار دارد، واکنش های عاطفی و احساساتی تند و گسترده ای از سوی ملل منطقه و خارج از منطقه از جمله ترک ها، اندونزی ها، پاکستانی ها و غیره را به دنبال داشته باشد.

اما 600 صفحه این پژوهش به راه ها و شیوه های فریب دادن و گمراه کردن ملل منطقه با شعارهایی از قبیل «بهار عربی» و «انقلاب» و «حمله رسانه ای و تبلیغاتی» از سوی بیش از 38 شبکه تصویری و صوتی و پایگاه های مختلف اجتماعی اینترنتی می پردازد.

اما هزینه مالی اجرای چنین طرحی  از سوی برخی کشورهای منطقه علیه کشورهای دیگر منطقه و دارایی ها و اموال توقیف شده برخی از رهبران و سران و بازرگانان و تجار منطقه و همچنین بستن بودجه های واهی تامین خواهد شد.

راهکارها و سناریوهای مطرح شده در این پژوهش بر عدم دخالت کشورها و طرف های اروپایی و آمریکایی در امور منطقه به صورت مستقیم تا سال 2015 اشاره می کند که بنابر تاکید این پژوهش «ساعت صفر» به شمار می آید.


News | Islamic Awakening
Subject code: 39192
Observed counter: 29 | Last visit: 1 day ago

منبع:
سایت بیداری اسلامی
islamic-awakening.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی