نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

رسانه احمدی نژاد پس از دوران ریاست جمهوری:

شیطان عجب زرنگ است!

نارمک

سخنان "احمدی نژاد" در استقبال مردمی محله نارمک

اگر حقیقت امام مطرح شود امام فصل مشترک همه انسانهاست؛ مسیحی، بودایی، یهودی، هندو و حتی آنهایی که دینی ندارند اما پاک هستند، فطری هستند. وظیفه ما و وظیفه جمهوری اسلامی است. اصلا جمهوری اسلامی به وجود آمده است که دعوت کند به حکومت امام زمان. انقلاب برای همین شد. انقلاب شد تا به سوی حکومت امام زمان برویم. حالا ببینید شیطان چقدر زرنگ است که وسط انقلاب، وسط جمهوری اسلامی، امام را از ذهن ها می برد. 



 
محمود احمدی نژاد یکی دو شب پیش لیست بلند بالایی از اولین های دولت ارائه داد؛ از اولین رئیس جمهوری که هلی کوپترش با دکل برق اصابت کرد تا اولین دولتی که در انتخابات کاندیدا نداشت. احمدی نژاد اما شاید یکی از جالب ترین اولین های دولت های نهم و دهم را فراموش کرده بود. امروز همه متوجه شدند که احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری است که آدرس منزلش را همه همشهری هایش می دانند.

احمدی نژاد بچه نارمک است. ساکن بن بست شرقیِ میدان ۷۲؛ بن بستی که امروز ساعات شلوغ و متفاوتی را به خود دید. بعد از ظهر امروز اهالی میدان ۷۲ از رئیس جمهور سابق استقبال کردند و حق همسایگی را به جا آوردند. شب هنگام اما نوبت هواداران بود تا میدان ۷۲ را رونق بدهند و برای خدا قوت گفتن در مقابل منزل نوساز احمدی نژاد تجمع کنند.

دقایقی از اذان مغرب گذشته بود که دوستداران احمدی نژاد به منزل رئیس جمهور رسیدند.
اوایل ۵۰ نفری می شدند. بعضی ها با خودشان گل و شیرینی هم آورده بودند. دقایقی بعد درب منزل باز شد و رئیس جمهور سابق به میان هوادارانش آمد و کوشید تا با تک تکشان خوش و بش کند و به ابراز احساساتشان پاسخ دهد.
بعضی ها از فرصت استفاده می کردند تا از زیر زبان احمدی نژاد حرف سیاسی بیرون بکشند.
یکی نفر خطاب به رئیس جمهور سابق گفت: «آن روزها که مشایی را رد صلاحیت کردند، ما نیز به تبعیت از شما روزه گرفتیم و صلوات فرستادیم، از خدا خواستیم تا آنچه خیر است را محقق کند.»
احمدی نژاد پاسخ داد: «حوصله کنید! باید همه حوصله کنیم! همه اش به نفع حق و به نفع حکومت جهانی و به نفع امام زمان (عج) است. همه اش!»
عده ای دیگر اما متلک های آبداری را حواله برخی شخصیت های سیاسی می کردند. یک از خانم ها با صدای بلند می گفت: «رئیس جمهور ما اهل سعدآباد نیست، بچه میدان ۷۲ نارمک است.»
دیگری گفت: «دکتر ۴ سال منتظر می مانیم تا بازگردی» و حسابی تشویق شد.
یک از جوانان هم اینگونه رئیس جمهور سابق را خطاب قرار داد: «دکتر باید هفته ای یک بار اینجا هیئت برگزار کنی! وگرنه ما هر شب اینجاییم!»

پاسخ احمدی نژاد در ابتدا به درخواست حاضران برای سخنرانی منفی بود.

احمدی نژاد گفت: «امروز نوبت شماست که حرف بزنید.»
رئیس جمهور سابق اما بالاخره راضی شد تا برای دقایقی سخنرانی کند...

... موضوع سخنرانی هم چیزی نبود جز بهار، امام عصر (عج) و حکومت جهانی. محمود احمدی نژاد در حالی به سخنرانی اش ادامه می داد که صد ها نفر راهی میدان ۷۲ شده بودند. مردم می آمدند، خدا قوتی می گفتند و می رفتند. این روند بارها و بارها تکرار شد و احمدی نژاد تا پاسی از شب در مقال منزلش ایستاد.

سخنان احمدی نژاد مرتبا با شعار های جوانان قطع می شد.

“چپ، راست، کارگزار؛ علیه خدمتگزار”،
“عشقه عشقه عشقه احمدی نژادو عشقه”،
“تا دولت بهاری دولت ادامه دارد”،
“مشایی دوست داریم”،
“احمدی ساده زیست ریشه کن صهیونیست”،
“احمدی نژاد می رزمد، اشرافیت می لرزد”،
“احمدی بت شکن، بت بزرگ رو بشکن” و …
این شعار ها همه همسایه ها را پشت پنجره کشانده بود.
احمدی نژاد به شوخی گفت: «حالا انقدر سر و صدا می کنید که آخر منو از این محل بیرون می کنند!»

تیپولوژی تجمع کنندگان نیز در نوع خود جالب توجه و متنوع بود. بر خلاف انتظار، علاوه بر مردم عادی، تعداد زیادی از جوانان مذهبی و هواداران سایر گروه های سیاسی نیز در این تجمع حاضر شدند و به شدت به دکتر احمدی نژاد ابراز علاقه کردند. اتفاقی که حاکی از تصمیم بخشی از این طیف برای جبران اشتباهات تلخ گذشته و آغاز روند بازگشت به احمدی نژاد است.

 
اصلا کعبه برای  این است که انسان به امام برسد
بخش دوم سخنان احمدی نژاد در جمع مردم مقابل منزلش/ احمدی نژاد در جمع مردمی که شنبه شب ساعت ها مقابل منزل او در نارمک گردهم آمده بودند اظهار داشت:
همزمان با حادثه کربلا یک عده دور کعبه می چرخیدند و عبادت می کردند. آنها دعوت امام را شنیده بودند و می دانستند امام حق است اما همراهی نکردند و گفتند ما اینجا ثواب جمع می کنیم. همزمان با آنهایی که طواف می کردند، یک عده هم مشغول گناه بودند. مشغول عیاشی و دزدی و غارت و …. سوال این است که وقتی با امام نیست، چه فرقی می کند که دور کعبه بچرخد یا در عیاشخانه باشد؟ تفاوتی نمی کند. اصلا وجود ندارد. چیزی نیست.
اصلا کعبه برای چیست؟ کعبه برای این است که انسان به حقیقت خودش برسد، تا به خدا برسد. کعبه برای این است که انسان به امام برسد. اصلا کعبه بدون امام یعنی چه؟خب! چندتا سنگ است که روی هم گذاشته اند. اصلا کعبه هم برای این است که انسان به امام برسد.
شما اگر به مکه بروی، اصلا مکه بدون امام بی معناست. ارزشی ندارد. آدم خیال می کند ثواب جمع کرده است. خیر! ثواب یعنی چیزی که انسان را بالا ببرد. کمال دهد، به حقیقت نزدیک کند، به خدا نزدیک کند. طرف ۶۰۰ بار به مکه رفته اما یک میلیمتر از نظر معنوی رشد نکرده است. معلوم است که اشتباهی رفته است.
بحث امام مهمترین بحث عالم هستی است. چرا؟ چون انسان مهمترین موضوع عالم هستی است.
 
تمرکز شیطان بر غافل کردن انسان از امام است
از زمان حضرت آدم، شیطان تمرکز کرده است بر غافل کردن انسانها از امام. وقتی غافل کرد، خیالش راحت می شود.
خیلی ها فکر می کنند شیطان دنبال این است که در خیابان ها بگردد تا روسری یک خانمی عقب برود یا لباس یک پسری…
بله! ممکن است اینجا یک “شیطان بچه ای” باشد اما اصلا کار اصلی شیطان این نیست. کار اصلی شیطان آنجا (غافل کردن انسان از خود و امام) است.
به همین دلیل تمام پیامبران آمده اند دعوت کرده اند به امام و وعده داده اند به امام. مشکلات در عالم زیاد است. همه عالم ناامنی است، نگرانی است، حزن و اندوه است. احساس شکست و غم است. همه حس می کنند جایی که باید باشند نیستند. آن چیزی که باید بشوند نمی شوند.
 
آرامش فقط در عاشورا است!
چرا اینطور است؟ برای اینکه دست ها از امام کوتاه است. کجا آرامش است؟ کجا غمی نیست؟ کجا اندوهی نیست؟ آنجایی که کنار امام است، با امام است، با جلوه اش در عاشورا است. نه اینکه همه باید کشته شوند. نه! هرگز! اما آرامش فقط آنجاست و جای دیگری نیست.
 
برنامه صهیونیسم فراموشی امام است
بشر گم کرده. آری! بشر گم کرده. و به شما بگویم یکی از برنامه های صهیونیست ها فراموشاندن یاد امام از جامعه بشری است؛ چه این صهیونیست های امروزی و چه صهیونیست های تاریخ، آنجا که قرآن می فرماید “لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ…” منظور، همین صهیونیست هاست. “لتجدن” یعنی قطعا خواهی یافت. “اشد عداوتا” یعنی دشمن ترین دشمنان برای مومنان به خدا صهیونیستها هستند.
من کدها و اطلاعات گسترده ای دارم از برنامه هایی که آنها تنظیم می کنند، عمل می کنند.
 
خاطراتی از حاج آقا لطیفی
خدا رحمت کند! حاج اقای لطیفی شاید برخی از شما نام او را شنیده باشید. حاج آقای لطیفی چه کسی بود؟ همان کسی که  بهمن ماه با امام ملاقات کرد و پیام برد برای امام. گفت به مردم بگویید خیابانها را ترک نکنند. حکومت نظامی را نپذیرند. از جانب امام زمان علیه السلام پیام برد. و امام هم پیام داد که مردم در خیابانها بمانید حکومت طاغوت برچیده شد.
حاج آقای لطیفی سال ۸۶ آمد نهاد ریاست جمهوری. خودش برای من تعریف کرد. گفت غربی ها به شدت دنبال امام زمان هستند. برای زدن. برای محو کردن اندیشه امام زمان از ذهن مردم. بعد آقای لطیفی یک مساله ای را تعریف کرد که دو سه روز قبل اتفاق افتاده بود.
گفت “دوستی دارم  در قلهک. زنگ زد گفت بیا که با شما کاری دارم. من رفتم به خانه او. گفت دو نفر آمده اند اینجا با شما کار دارند. بعد دیدم این دو نفر انگلیسی حرف می زنند. مترجم هم آورده بودند. مقداری با من صحبت کردند و سوالاتی پرسیدند.”

آن خارجی ها شنیده بودند که آقای لطیفی آن پیام را از جانب امام زمان برای امام خمینی برده بود. آقای لطیفی گفت “آنها دو ساعت با من صحبت کردند و نوار گذاشتند. همه اش راجع به امام زمان بود. اینکه مردم چطور امام را باور دارند و ارتباط دل مردم با امام چیست. بعد هم ریز و دقیق شده بودند که امام با چه کسانی تماس می گیرد، کجا می رود و کجا می آید.”

 
 حرف های آقای لطیفی را علمای عراق هم گفتند
عین حرف های آقای لطیفی را علمای عراق هم به من گفته اند. وقتی به عراق رفتم آنها می گفتند آمریکایی در عراق دنبال این بودند که بدانند ارتباط مردم و دل و قلب و فرهنگ آنها با امام چیست.
شیطان دنبال این است. اگر بشریت به امام برسد، همه چیز تمام است. تمام مشکلات جامعه بشری رفع می شود. چون مشکلات از آنجایی است که انسانها از خودشان فاصله گرفته اند. اگر دروغ است، فریب و کلک است، ظلم است، تجاوز است، پدرسوختگی و نامردی است، بی صداقتی و بی وفایی و جفاکاری هست، همه اینها برای کیست؟
برای کسی است که از خودش فاصله گرفته است. اگر همه به خودشان برسند، با حقیقت انسانی خودشان با دیگران تماس می گیرند نه با آن پیرایه ها و اضافات غیر انسانی که در وجودشان ایجاد شده است.
چرا اگر پیامبران یک جا جمع شوند، مشکلی نیست؟ چون با حقیقت انسانی خود، با یکدیگر در تماس هستند.
 
عطر امام همه جا پیچیده است
باید به سمت امام برویم. (زمزمه جمعیت حاضر: انشاءالله). عطر او پیچیده است. همه جای دنیا الان بحث امام است. اندیشمندان، صاحبنظران، حتی مردم عادی.
یک زمان وقتی اسم امام می آمد، مقاومت می شد و انگ و برچسب می زدند. البته الان هم یک عده می زنند. ولی دیگر از اینها عبود کرده ایم. الان شاهد استقبال هستیم.
مشکلات زیاد است، یکی خانه می خواهد یکی کار می خواهد، یکی پولش را برده اند، یک قرض دارد، یکی در حقش نامردی شده است، فقر و تبعیض و فاصله طبقاتی هست.
در دنیا چه قدر فقر هست؟ ۳ میلیارد گرسنه داریم. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون گرسنه مطلق داریم، یعنی در ۲۴ ساعت یک وعده غذایی که شکمشان را سیر کنند پیدا نمی کنند. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر! این آمار سازمان ملل است. سه میلیارد فقیر داریم. یعنی حداقل های زندگی را هم ندارند.
 
چند صد هزار کارتن خواب در نیویورک 
من رفته ام و اینها را دیده ام حتی در نیویورک. البته می خواستیم به منطقه اصلی (فقرا) برویم که پلیس نیویورک اجازه نداد. در خود نیویورک چندصدهزار کارتن خواب است. کارتن خواب در نیویورک!
آنجایی که آدمهایی هستند که ۵۰۰میلیارد دلار سرمایه دارند.  ۳۰۰میلیارد دلار سرمایه دارند. ۲۰ میلیارد دلار سرمایه دارند. ۲۰ میلیارد دلار یعنی ۵۰هزار میلیارد تومان خودمان. آنجا چندصدهزار کارتن خواب است.
من گفتم می خواهم بروم با آنها صحبت کنم که پلیسشان به بهانه اینکه نمی توانند امنیت برای ما برقرار کنند، به ما اجازه ندادند.
این فقر عظیم در دنیا، این محرومیتها، اینکه ما در دلمان حس می کنیم آن که باید باشیم نیستیم، شکوفا نشدیم، آرزوهایمان برآورده نشده، حس می کنیم استعدادمان کور شده. چه زمانی اینها برطرف می شود؟
 
امام برای کرات بی‌انسان نیست
زمانی که حکومت عدل الهی با حضور امام برپا شود. خداوند این را قرار داده است، برای ما قرار داده است. خدا امام را برای کُراتی که انسان در آنها نیست قرار نداده، البته آنها هم بهره می برند، برای ماها قرار داده است.
به گزارش نکات پرس احمدی نژاد در این بخش از سخنان خود به یکی از افراد حاضر مقابل خود اشاره کرد که دقایقی قبل اظهار داشته بود که مشکل جسمانی دارد.
احمدی نژاد از او پرسید: “آیا می خواهی برایت صندلی بیاورم؟ خسته نشوی؟
 
ما ۱۰ هزار سال در زمستان زندگی کردیم
 
بخش سوم و پایانی اظهارات دکتر احمدی نژاد در جمع مردم مقابل منزلش/ دکتر محمود احمدی نژاد شنبه شب در جمع مردمی که مقابل منزل او در نارمک گرد هم امده بودند در مواجهه با درخواست تعدادی از مردم که از او خواستند درباره بهار صحبت کند گفت: برخی ها بهار را وارد مباحث سیاسی سطح پایین کردند. در حالی که بهار ارتباطی با این بحث ها ندارد. ما ۱۰ هزار سال در زمستان زندگی کردیم. هنوز بهار انسانی نیامده است. وقتی بهار شود همه عالم شاد می شود؛ مانند فصل بهار. در بهار، همه چیز شاد است، همه چیز رو به جلو است، رو به امید است، رو به شکفتن است.
بهار جامعه بشری هنوز اتفاق نیفتاده است. ما اکنون در زمستان یخ زده هستیم. در زمستان غم و غربت هستیم. باید بهار بیاید. این که لقب امام را گذاشته اند “یا ربیع الانام؛ ای بهار انسانها”. یعنی وقتی او بیاید، همه انسانها به خودشان می رسند.
در بهار چه می شود؟ چه اتفاقی می افتد؟ درون این درخت یک استعدادی هست؛ استعداد شکوفه زدن و میوه دادن و رشد کردن. در زمستان این استعداد خفته است، خفه شده است، بهار که می آید همه استعدادها بیرون می ریزد. همه ی استعدادهای انسانی و حقیقت انسانها بروز می کند. فصل مشترک همه ی ما بهار است. فصل مشترک همه انسان ها بهار است.
این تعصباتی که درست کردند این قبیله آن قبیله؛ این رنگ آن رنگ؛ این ن‍ژاد آن نژاد. حتی به بهانه اینکه ما مسلمانیم و شما مسیحی هستید، جلوی یکدیگر صف بکشیم. من تو را بزنم و تو من را بزنی. اگر واقعا او مسیحی است و پیرو حضرت عیسی است و من هم پیرو حضرت محمد خاتم صلی الله علیه و اله هستم دعوا برای چیست.
 
نقطه مشترک ما تلاش برای استقرار عدالت است
یک جلسه در نیویورک بود و سران روحانیون مسیحی از اروپا امریکا و کانادا  آنجا گردهم آمده بودند که با ما مناظره کنند. آن موقعی که خیلی داغ بودند که چرا تو گفتی اسرائیل محو شود. هولوکاست و فلان و فلان. یک ساعت فقط سوال کردند.، بعد قانع شدند و یک نشان پرنده صلح هم به من دادند.
  بعد من شروع کردم از آنها سوال پرسیدن. گفتم شما از وضع دنیا راضی هستید؟ گفتند نه! گفتم با این همه ظلم و کشتار چه کار می خواهید بکنید؟ گفتند ما منتظر حضرت مسیح هستیم تا بیاید و اوضاع را درست کند. گفتم همین! البته سوال زیاد شد و من در آخر گفتم فقط همین کار را می کنید. شما می روید یک مقدار پول از غارتگران می گیرید، راه می افتید و می روید در افریقا، افریقا را مسیحی می کنید. این شد مسئولیت شما در مقابل این همه ظلم! بالاخره  بعد از یک ساعت بحث به یک تفاهم رسیدیم، که نقطه مشترک ما با هم تلاش برای استقرار عدالت است. نقطه مشترک ما تلاش برای حکومت جهانی انسان کامل است که حضرت مسیح نیز با او خواهد آمد. در اینجا که ما با هم دعوایی نداریم.
 
اصلا جمهوری اسلامی به وجود آمده است که دعوت کند به حکومت امام زمان
می خواهم بگویم اگر حقیقت امام مطرح شود امام فصل مشترک همه انسانهاست؛ مسیحی، بودایی، یهودی، هندو و حتی آنهایی که دینی ندارند اما پاک هستند، فطری هستند.
وظیفه ما و وظیفه جمهوری اسلامی است. اصلا جمهوری اسلامی به وجود آمده است که دعوت کند به حکومت امام زمان. انقلاب برای همین شد. انقلاب شد تا به سوی حکومت امام زمان برویم. حالا ببینید شیطان چقدر زرنگ است که وسط انقلاب، وسط جمهوری اسلامی، امام را از ذهن ها می برد. یک مرتبه چشم باز می کنیم که فراموش کردیم و سالها یاد امام زمان نیستیم در حالی که امام یاد ما هست.
من از همه شما تشکر می کنم؛ لطف کردید. ان شاءلله همه تان بهاری باشید. همه تان امام زمانی باشید. از یاران ویژه امام زمان باشید و ان شاءلله در حکومت امام زمان نقش آفرین باشید.
 
منبع: دولت بهار و نکات پرس

برگرفته شده از  پایگاه خبری - تحلیلی اتفاقیه
http://ettefaghiyeh.com/?p=5592

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی