نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


مردم آمریکا:آمریکا نباید دستان کثیفش رادرسوریه فعال کند
1392\06\08 - 11:01 AM


همزمان با تظاهرات ضد جنگ در شهرهای مختلف امریکا ، کشورهای مختلف جهان نیز شاهد تظاهرات گسترده علیه برنامه غرب برای حمله به سوریه بود.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، در آمریکا، تظاهرات ضد جنگ در شهرهای مهم این کشور از جمله نیویورک ، واشنگتن، لس آنجلس و شیکاگو برگزار شد.

شهروندان آمریکایی در تظاهرات نیویورک تاکید کردند آمریکا نباید دستان کثیف و پلید خود را در سوریه فعال کند وجنگ به راه بیندازد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، برنامه آمریکا و متحدانش را برای اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند: دست به سوریه نزنید. در سوریه مداخله نکنید!

آنها می گفتند: جنگ بی پایان برای امپراتوری!

شعار دیگر معترضان آمریکایی این بود که جنگ با سوریه براساس دروغ پایه نهاده شده است.

معترضان آمریکایی شعار می دادند : ناتو و آمریکا نباید سوریه را بمباران کنند.

یکی از شهروندان آمریکایی در این تظاهرات گفت.. من از جنگ اصلا خوشم نمی آید. ما به اندازه کافی شاهد جنگ بوده ایم. من تعداد زیادی جنگ دیده ام. جنگ هیچ فایده ای ندارد.

یکی دیگر از معترضان آمریکایی گفت.. به اندازه کافی در سوریه خون ریخته شده است .دیگر بس است. ما نمی خواهیم شاهد ریخته شدن خون بیشتری در سوریه باشیم.لازم نیست در سوریه مداخله بیشتری انجام شود.

بسیاری از شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز نیویورک می گفتند باور نمی کنند رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه از جنگ افزارهای شیمیایی استفاده کرده باشد. آنها می گفتند این سخن برای توجیه آغاز جنگ دیگری در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا مطرح شده است.

یکی دیگر از شهروندان آمریکایی گفت.. من از کشورم خجالت می کشم که می خواهد کشور دیگری را در منطقه خاورمیانه بمباران کند.

آمریکا باید از منطقه خاورمیانه خارج شود. آمریکا برای این منطقه فقط مرگ و ویرانی به ارمغان می آورد.

آمریکا کشوری است که رژیم آن بیشترین نسل کشی و قتل را در صفحه روزگار رقم زده است. ما می دانیم که چه کسانی گاز شیمیایی در اختیار دارند. همان افرادی که سینه مردم را می شکافند و قلب آنها را بیرون می آورند و می خورند این گازها را در اختیار دارند. آنها هستند که از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند.

منظورم همان به اصطلاح شبه نظامیان در سوریه است. آمریکا باید دستان کثیف و پلید و آلوده به خون خود را از خاورمیانه دور نگاه دارد.

یکی دیگر از معترضان آمریکایی گفت.. ما برای اعلام همبستگی با مردم سوریه در اینجا حضور داریم زیرا ما مخالف تجاوز امپریالیستی آمرکا علیه مردم سوریه هستیم. ما فکر می کنیم برنامه حمله به سوریه مبتنی بر دروغ است.

یکی دیگر از معترضان آمریکایی گفت.. این اقدامات آمریکا در ادامه روندی است که مدنظر آن است. آمریکا سیاست گسترش سلطه امپریالیستی خودش را در منطقه خاورمیانه دنبال می کند.

تظاهرکنندگان در فرانسه نیز با محکوم کردن تصمیم غرب برای حمله به سوریه خواستار توقف مداخلات پاریس در امور داخلی سوریه شدند.

در یونان نیز هزاران نفر به سمت سفارت آمریکا در آتن تظاهرات کردند و مخالفت خود را با هر گونه حمله غرب علیه سوریه اعلام کردند. آنها تاکید کردند با هر گونه مداخله امپریالیستی در غرب مخالفند.

در ترکیه نیز مخالفان جنگ با تجمع در برابر کنسولگری آمریکا در آدنا، تهدیدات آمریکا را برای حمله نظامی به سوریه محکوم کردند.

در ونزوئلا هم تظاهرات مشابهی علیه تصمیم آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه برگزار شد.

دویچه وله:مردم آلمان مخالف حمله غرب به سوریه هستند

به گزارش تلویزیون دویچه وله ، علاوه بر سیاستمداران آلمانی که درخصوص اقدام نظامی علیه سوریه دچار اختلاف شدید هستند ، مردم عادی این کشور نیز اکثراً با حمله مخالفند.

یک شهروند زن آلمانی گفت:« مداخله های نظامی در گذشته هیچ دستاوردی نداشته است و من مطمئن هستم که این یکی نیز هیچ دستاوردی نخواهد داشت.»

یک شهروند زن دیگر گفت:« خشونت ، خشونت می آورد و راه حل نیست.»

نتایج نظرسنجی که اخیراً درباره مداخله نظامی در سوریه انجام شده است ، نشان می دهد که شصت و نه درصد مردم آلمان مخالف حمله هستند.

منبع:

http://www.iribnews.ir/NewsBody.aspx?ID=35721


۹۲/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی