نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پوتین: روسیه می‌خواهد رهبر جهان باشد

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲ ب.ظ


کد خبر: ۳۶۴۲۸۱
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸-12 December 2013
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد
توافقنامه نهایی باید حق ایران
برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای
و نیز امینت کشورهای منطقه را تضمین کند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه؛‌ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در سخنرانی در مجمع فدرال این کشور با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 گفت: "امسال درباره برنامه هسته‌ای ایران به گشایشی دست یافته شده است اما این توافق گام اول است. ضروری است که صبورانه در صدد دستیابی به راه‌حلی جامع‌تر باشیم که حق غیرقابل انکار ایران برای توسعه صنایع انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز تضمین کند."

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنان خود گفت: "باید تأکید کنم که این توافق نهایی باید امنیت تمامی کشورهای منطقه شامل اسرائیل را تضمین کند."

* نمی‌خواهیم که به عنوان ابرقدرت خوانده شویم

وی در ادامه افزود: "ما نمی‌خواهیم که به عنوان ابرقدرت خوانده شویم ...که به معنای جاه‌طلبی برای دستیابی به هژمونی منطقه‌ای و جهانی است."

پوتین گفت: "روسیه به دنبال نقش هژمون جهانی با منطقه‌ای نیست اما از ارزش‌ها و منافع اصلی خود دفاع خواهد کرد. تمام تلاش‌ها برای تحمیل بر دیگر کشورها با شکست مواجه شده است."

رهبر روسیه اطمینان داد که این کشور می‌خواهد به حاکمیت و ثبات دیگر کشورها احترام گذارد: "ما به دنبال رهبری از طریق حمایت از قوانین بین‌المللی، حمایت از احترام به حاکمیت بین‌المللی و استقلال هستیم."

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقادی آشکار از سیاست خارجی آمریکا اعلام کرد که روسیه سعی ندارد تبدیل به یک قدرت جهانی باشد که "به دیگران می‌گوید چگونه باید زندگی کنند."

پوتین اشاره مستقیمی به آمریکا نداشت اما اشارات وی را به اقدامات نظامی واشنگتن در کشورهایی چون افغانستان، عراق و لیبی را نباید نادیده انگاشت. 

وی گفت: "این حملات و نیز مداخلاتی که کمتر مستقیم بودند، به مانند حمایت از نیروهای شورشی در سوریه، منجر به عقب‌گرد در این کشورها شد."

* مداخله سوریه مانع از انجام حمله نظامی خارجی به سوریه شد.

پوتین در ادامه تصریح کرد که رویکرد روسیه که استفاده از زور را رد کرده و گفت‌و‌گوهای سیاسی و مصالحه را ارتقاء می‌بخشد، در سوریه و ایران ثمربخش بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت که دخالت این کشور در بحران سوریه منجر به جلوگیری از مداخله نظامی در سوریه شده و راه را برای توافقی که شامل نابودسازی تسلیحات شیمیایی سوریه بود باز کرد.

وی گفت: "اگر این امر نبود، مناقشه سوریه ممکن بود تشدید شده و سایر کشورهای دور از خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهد."

منبع:
تابناک
http://www.tabnak.ir/fa/news/364281

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی