نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

اگر وایبر دارید کلیک کنید

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ب.ظ

اینکه بدانیم ابزارهای ارتباطاتی وسایل مفید و در عین حال خطرناکی هستند که می توان به نحوه استفاده از آنها توجه کرد. می توان این ابزارها را به چاقویی تشبیه کرد که وسیله ای مهم و مفید برای استفاده در امور آشپزی و آشپزخانه است و همین وسیله موجبات قتل یک انسان را هم می تواند به دنبال داشته باشد

نگاهی گذرا به محتوای این پیام ها این نکته را نشان می دهد که اصولا ما مردمی افراط گرا هستیم و در رابطه با هر موضوعی، اغلب اینگونه برخورد می کنیم. اگر روزی جریان جامعه به این سمت باشد که یک شخصیت سیاسی تخریب شود، اغلب مردم به این سمت حرکت می کنند و به دنبال فرد تازه ای هستند که به هواداری از او بپردازند و برایش هورا بکشند. با توجه به اینکه از عمر دولت تدبیر و امید، هنوز یک سال هم نگذشته است، جریان انتقاد و ایرادات آغاز شده است. همان انتقاداتی که در پایان روزهای عمر دولت قبلی، به بالاترین حد رسیده بود. همان اتفاق در حال تکرار است و فقط جزئیات آن تغییر کرده است. بهتر است قدری بیشتر در این رابطه تامل کنیم.

whatsapp

اصلا بهتر نیست که به این موضوع کمی بیندیشیم که نظر دادن و نقد کردن، نیازمند قدری تخصص و اطلاعات است. مشکلی که جامعه ما در موارد زیادی به آن دچار بوده همین است که اغلب افراد در زمینه های مختلف نظر می دهند و خود را متخصص می دانند. در حالیکه اینگونه نیست و بهتر است هر فردی در زمینه ای به اعلام نظر بپردازد که تخصص و اطلاعات علمی کافی را داشته باشد.

در شرایطی که می توان از این ابزارهای ارتباطاتی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه گام برداشت، بیشترین مطالب را با محتوای طنز و تمسخر مشاهده می کنیم که هیچ ثمره ی مثبتی را به دنبال ندارند. اگر به همان اندازه که به انتشار مطلب در این زمینه ها پرداخته می شد به توضیح علمی این موضوع و دلایل و منافع اجرای این طرح هم اشاره می شد، لااقل موجب بالا رفتن اطلاعات مردم در این زمینه می شد و آگاهیهایی به اذهان عمومی منتقل می شد تا دلیل این موضوع را بدانند. باید به این موضوع فکر کنیم که به راستی چرا نقد و شوخی با موضوعات مختلف، باید همواره بخشی از تفریح ما باشد که در دنیای ارتباطات وجود دارد...چرا از این بستر مفید و جذاب برای ارتقای فرهنگ و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه گامی برداشته نشود که اگر این دغدغه برای عده محدودی از افراد فعال در این سرویس های ارتباطی وجود داشته باشد، این امید هست که بتوانیم در راستای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی مردم و جامعه، قدمی مثبت و سازنده برداریم. باشد که شاهد تحقق این امر مهم باشیم.


منبع:

http://majazi-th.ir/post/13

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی