نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دانلود کلیپ شبکه های ماهواره ای

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۰۹ ب.ظ

دانلود کلیپ شبکه های ماهواره ای


   با فرمت 3gp
24 دقیقه
30 مگابایت

---

به زودی-



تصویر غیرتمندی در شبکه های ماهواره ای
شبکه های ماهواره ای در فیلم های خود تلاش می کنند تا با منفی جلوه دادن ارزش های اخلاقی هر یک از زن و مرد، روابط آزاد آن ها را عادی جلوه دهند!
[-] اندازه متن [+]
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، شبکه زمزمه در یکی از فیلم هایش داستان مردی را به تصویر کشید که روابط مخفیانه ای(Secret relations) با خواهر دوستش آغاز کرد و سرانجام پس از برملا شدن این رابطه توسط دوستش به قتل رسید.
در این فیلم از مقتول که رابطه نامشروع داشت چهره ای معصوم و مظلوم نشان داده شد و در مقابل چهره ای بسیار زشت از برادر این دختر به تصویر کشیده شد.
گفتنی است، شبکه های ماهواره ای در برنامه ها و به ویژه فیلم هایی که منتشر می کنند سعی دارند ابتذال و روابط آزاد زن و مرد را به روش های گوناگون ترویج کنند. این شبکه ها حتی با منفی جلوه دادن ارزش های اخلاقی(Moral values) همچون حیا و غیرت در جهت عادی سازی روابط نامشروع زن و مرد تلاش می کنند.
منبع:
http://old.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=72924&Serv=19



پیامدهای منفی شبکه‌های ماهواره‌ای


انتشار: سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۳ / ساعت ۲۲:۰۹:۴۷ |
کد خبر: 48816 |
بدون دیدگاه
Print This Post
Email This Post

ماهواره رسانه‌ای است که محتوای خود را بدون اختیار گیرنده به وی مخابره می‌کند و گیرنده نیز به دلیل حس تنوع‌طلبی تلاش می‌کند از همه ابعاد این رسانه استفاده کرده و در نتیجه خواه ناخواه درگیر مضرات آن نیز می‌شود.

به گزارش ناب نیوز ؛ مقدمه‌ای که در اینجا باید ذکر شود موضوع عدم اختیار و انتخابگری در دریافت برنامه‌های ماهوراه‌ای است. ماهواره برعکس ویدئو یا حتی اینترنت، قابلیت کنترل و انتخاب ندارد. رسانه‌ای است که محتوای خود را بدون اختیار گیرنده به وی مخابره می‌کند و گیرنده نیز به دلیل حس تنوع‌طلبی تلاش می‌کند از همه ابعاد این رسانه استفاده کرده و در نتیجه خواه ناخواه درگیر مضرات آن نیز خواهد شد.شبکه های ماهواره ای

۱ـ ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی و مذهبی خانواده:

اگر غرب بتواند سد عفاف را در محیط خانواده به راحتی بشکند می‌تواند رابطه غیر متعارف و نزدیکی را بین محارم در خانواده تولید کند که تبعات آن در بیرون خانواده مشخص می‌شود. غرب با رسانه، مادر و خواهر را درخانواده زمینه تحرک‌پذیری پسر خانواده قرار می‌دهد؛ در خانواده‌های سنتی جایگاه ویژه پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است اما در شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از اصلی‌ترین کارها خارج کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آنان در اندازه زمینه‌ساز تولد است.

۲ـ ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به شوهر و شوهر به زن و افزایش طلاق:

یکی از اصلی‌ترین شگردها و دسیسه‌های آنها برای به هم ریختن خانواده سنتی، ترویج خیانت زن و شوهر به هم دیگر و عادی جلوه دادن اینها به ویژه خیانت زن به شوهر است؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خیانت کرده یک حق مسلم و طبیعی اوست که او هم به شوهر خیانت کرده و انتقام بگیرد.

۳ـ عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن:

می‌خواهند ماهیت خانواده‌های موجود را به هم بزنند و اجازه ایجاد خانواده‌های سنتی و پایبند و مذهبی را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار کرد و این ارتباط برایش عادی شد بعد از ازدواج هم معلوم نیست چقدر پایبند باشد. دغدغه بارداری دختران هم با ترویج سقط جنین از بین می‌رود. این مفهوم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود.

۴ـ هویت‌زدایی از مفهوم خانواده:

در غرب تعداد زندگی‌های غیر رسمی که تحت عنوان ازدواج نبوده به شدت رو به افزایش است. دو نفر با هم زندگی می‌کنند بدون اینکه تعهدات قانونی در برابر یکدیگر داشته باشند. در برخی از کشورهای اروپایی از هر سه فرزند یکی مشروع است. چراکه در غرب مفهوم خانواده در حال از دست دادن معنای خود است. این فرهنگ منحط در فیلم و سریال‌های ماهواره‌ای ترویج می‌شود.

۵ـ ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت ملی و دینی:

چرا برخی از مردان ما حساسیتی در قبال آرایش کردن و پوشش زننده همسران، دختران و نوامیس خود ندارند. آیا می‌شود در این موضوع تردید کرد که یک نفر مرد باشد، احساس به جنس مخالف هم داشته باشد ولی ندارند، وقتی یک زن با پوشش زننده و محرک وارد جامعه می‌شود، مردانی که از چشمان خود مراقبت نمی‌کنند چگونه به این زن نگاه می‌کنند؟

۶ـ ترویج فمینیسم و ایجاد حس رقابت در میان زنان نسبت به مردان:

به شدت روی این مسأله تکیه می‌شود که زن و مرد رفیق هم نیستند؛ بلکه رقیب یکدیگرند که اگر زن اندکی غافل شده یا کوتاه بیاید، عقب می‌افتد و قافیه را می‌بازد. در برخی از برنامه‌ها مرد را تنها در اندازه موجودی که پاسخ‌گوی نیاز جنسی زن است، پایین می‌کشند و این رقابت را به اندازه‌ای تقویت کرده‌اند که توقع چند همسری برای زنان را حقی معقول و عادلانه به شمار می‌آورند.

۷ـ ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه مردان:

ایجاد این حس در شبکه‌های ماهواره‌ای به خصوص در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های خانوادگی با بهره‌گیری از گفتار، رفتار و خودآرایی هنرپیشه قابل مشاهده است.

۸ـ ایجاد بلوغ زودرس جنسی:

جامعه ایده‌آل، جامعه‌ای است که پسرها و دخترها در سنینی با مفهوم غریزه جنسی آشنا شوند که اندکی پس از آن ازدواج کنند. در جامعه ما پسرانی که در سن ۱۲ سالگی و دخترانی که در ۹ سالگی به بلوغ جنسی رسیده‌اند و در سن بالای ۲۵ تا ۳۰ ازدواج می‌کنند کم نیستند. یعنی بیش از ۱۵ سال با این غریزه دست و پنجه نرم کرده‌اند. نوجوانی که در سن ۱۲ سالگی به سن بلوغ می‌رسد؛ عقلانیت لازم برای کنترل غریزه را ندارد. بدون تردید تماشای صحنه‌های مستهجن یکی از اصلی‌ترین عوامل بلوغ زودرس است. پسر بچه‌های زیر ۱۰ سال که دچار بیماری خود ارضایی شده‌اند، وقتی از خانواده آنها پرس و جو شده، مشخص گردیده که در خانه ماهواره دارند.

۹ـ ایجاد روحیه تنوع‌طلبی جنسی و هوس‌بازی:

وقتی یک مرد و زن دائم با انواع و اقسام مردها و زن‌ها و روابط میان آن‌ها آشنا شده و نگاه می‌کنند، بدون این‌که بخواهند و انتخاب کنند، دچار روحیه تنوع‌طلبی در امور جنسی می‌شوند. در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود که تنوع‌طلبی یک حق است و نباید آن را زشت شمرد. دو مسأله مانع این تنوع‌طلبی می‌شود: حسادت زنانه و غیرت مردانه. که به تعبیر آنها باید فرهنگ مردم بالا رود و روشن فکری مردم ارتقا پیدا کند تا این دو مانع شکسته شود. از نگاه روان‌شناسی، سیری ناپذیر کردن مخاطب نسبت به مسائل غریزی است. مردی که مشتری این صحنه‌ها شده از همسر خود همان توقعی را دارد که در این فیلم‌ها دیده، به طور حتم همسر او نمی‌تواند پاسخ‌گوی این توقعات باشد.

سایر پیامدهای منفی شبکه‌های ماهواره‌ای به شرح ذیل است:

۱۰ـ گذراندن وقت بیشتر برای تماشای ماهواره مساوی با اتلاف وقت و عدم مطالعه

۱۱ـ تبلیغ پرخاش‌گری و ستیزه‌جویی و افزایش جرائم

۱۲ـ اعتیاد به ماهواره و تماشای تصویرها و فیلم‌های مبتذل و هیجانی

۱۳ـ از بین رفتن حجاب‌های اخلاقی و دینی به ویژه در زمینه‌های جنسی و خشونت

۱۴ـ مسخ فرهنگ ملی و دیکته کردن الگوها و هنجارهای تهاجمی

۱۵ـ تخریب هویت ملی و تحقیر سنت‌های ملی و تعظیم فرهنگ بیگانه

۱۶ـ تلاش در جهت ترویج فرهنگ برهنگی

۱۷ـ افزایش جرایم توسط نمایش تصاویر خشونت‌بار و نزاع و کشتار

۱۸ـ تغییر و تخریب معانی و مفاهیمی همچون آزادی عقیده، آزادی بیان، حقوق بشر و …

۱۹ـ آموزش و جذاب جلوه دادن تفریحات ناسالم برای جوانان

۲۰ـ ترویج مدگرایی و ارائه مدهای آرایشی و پوششی نابهنجار

۲۱ـ القای شکاف میان مردم و حاکمیت

۲۲ـ ارائه اخبار و اطلاعات ناروا و تحریف اخبار و شایعه پراکنی

۲۳ـ بزرگ نمایی نقاط ضعف و بی اهمیت جلوه دادن نقاط قوت جهان غرب

۲۴ـ تلاش برای خلق هیجانات کاذب و خلق آرمان‌های عوام فریب

۲۵ـ تزلزل بنیان اخلاقی خانواده و اتلاف وقت

۲۶ـ گسترش فرهنگ مصرف و عدم تمایل به اقدامات خلاقانه

۲۷ـ ترویج عشق‌های مثلثی، روابط نامشروع و دوستی‌های نامتعارف

۲۸ـ مخدوش کردن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده

۲۹ـ افزایش خریدهای کاذب و بی‌برنامه در زندگی، فاصله گرفتن از ساده‌زیستی و تمایل به مصرف‌گراییف زندگی لوکس و اشرافی

۳۰ـ افزایش آمار بدحجابی، زنان خیابانی و دختران فراری

۳۱ـ افزایش تأثیرپذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان بخصوص از طریق پخش موزیک و ویدئوهای خاص.

اگر هر یک از شما برای نوشتن موارد منفی کاربرد ماهواره اقدام کنید، بدون شک خواهید توانست فهرست کامل‌تر کنید؛ اینجاست که هر شخص خود به قضاوت بنشیند که:

ـ آیا ماهواره ابزار خوبی است یا بد؟

ـ آیا مزایای ماهواره بیشتر است یا معایب آن؟

ـ آیا خانواده با قید و بند را می‌پندید یا خانواده بی‌بنیان و سرگردون؟

ـ آیا غیرت انسانی اجازه می‌دهد زن و شوهر به یکدیگر خیانت کنند؟

ـ آیا خانواده با غیرت حاضر است دختر او با پسر نامحرم رابطه داشته باشد؟ و هزاران سؤال دیگر …

این قضاوت به عهده هر یک از ما گذاشته می‌شود و هر یک می‌توانیم در پیشگاه خود و خدای خود به قضاوت بنشینیم. پس چرا ماهواره را باید دور انداخت؟ چون ماهواره، دل شیطان و پرنده خوشبختی غرب است. اگر ما راه ورود شیاطین را به خانه باز بگذاریم تا روح فرزندانمان آسیب ببیند، مقصر هستیم.

 منبع: خبر گزاری رسا

پایگاه خبری ناب نیوز

منبع:
http://nabnews.ir/?p=48816







نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی