نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

رییس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید همه تلاشش بر آن است که استفاده بهتری از فضای دانشگاه به نفع کشور و مردم ایران، ملت‌های منطقه، جهان اسلام و همه مستضعفین بشود.
رییس جمهور افزود: از ۶۰ سال پیش و بعد از حماسه و قهرمانی دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا امروز، حرکت‌های بسیار عظیم و سرنوشت‌سازی به دست دانشجویان و استادان تحقق یافته و اصولاً از انقلاب مشروطه تا امروز، مردم ایران بویژه نسل جوان و دانشجویان در برابر مسأله مهم حاکمیت ملی، استقلال و مبارزه با استبداد و استعمار، همواره از خود ایستادگی و مقاومت نشان داده‌اند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه در دورانی که در دانشگاه تهران مشغول تحصیل بودم، همواره شاهد جنبش آزادی‌خواهی در سراسر دانشگاه‌های ایران بوده‌ام، اظهار داشت: امروزه همه دانشگاه‌های کشور در صف مقدم استعمارستیزی، استبدادستیزی و مداخله با هر گونه مداخله خارجی در کنار یکدیگر با قدرت ایستاده‌اند.
رییس جمهور گفت: این آرزوی دولت تدبیر و امید است که دانشگاه علاوه بر اینکه پرچمدار علم و دانش باشد، همچنان پرچمدار آزادی و نقادی خردمندانه در این سرزمین باشد و من بر این نکته تأکید می‌کنم.
دکتر روحانی با بیان این مطلب که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است، تصریح کرد: دانشجویان ما دیدبان علم و سیاست‌اند و هر کجا ببینند حرکتی در این کشور از سوی دولت یا هر نهاد دیگری از مسیر عقلانیت، خردورزی و منافع ملی فاصله می‌گیرد، صدای رسای دانشجو برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد بود.
رییس جمهور نقد دولت را حق مسلم دانشجویان دانست و گفت: نقد دلسوزانه راه بهتر را به دولتمردان معرفی می‌کند و علاوه بر آن دانشجو و دانشگاه باید نقاد جامعه و فرهنگ جامعه نیز باشد.
دکتر روحانی گفت: دولت اولین قدم موثر در زمینه ارتباط سازنده با جهان به نفع ملت و کشور را در ۱۰۰ روز اول شروع به کار خود برداشت و امروز شاهد هستیم همه کشورهای منطقه که دوست یا متحد ایران هستند تا چه حد از این توافق ابراز خوشحالی می‌کنند و البته برخی کشورهایی که متأسفانه منافع بلندمدت خود را نمی‌بینند، در کنار رژیم صهیونیستی تا چه حد از این اتفاق ناخرسند هستند.
رییس جمهور با تصریح به اینکه برای دستیابی به اهدافمان نیاز به اجماع داخلی داریم، اظهار داشت: برای عملی کردن آرمان‌هایمان نیاز به همدلی، اجماع و نزدیک کردن افکارمان به هم داریم؛ باید آستانه تحملمان نسبت به یکدیگر را بالا برده و بدانیم که اگر نتوانیم مسائل داخلی را با آرامش و عقلانیت و در چارچوب قانون حل و فصل کنیم، نخواهیم توانست مسائل و معضلات منطقه را مرتفع نماییم.
دکتر روحانی با بیان اینکه تفکر بسیج منحصر در تشکیلات بسیج دانشجویی نیست، خاطرنشان کرد: اگر بسیج به معنای فدا کردن منافع شخصی برای منافع ملی، دینی و اسلامی باشد، ایران ۷۵ میلیون بسیجی دارد.
رییس جمهور با تأکید بر لزوم ارتقای قدرت ملی کشور، افزایش قدرت علمی و اقتصادی را لازمه ارتقای قدرت ملی کشور برشمرد و گفت: در روزهایی که کشور بالاترین درآمدهای نفتی را داشت، مجموع درآمدهای کشور در سال حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است که این رقم در برابر میزان درآمدهای شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان رقم کوچکی است.
دکتر روحانی اظهار داشت: خوشحالم که در روز دانشجو به اطلاع دانشجویان عزیز برسانم که اختلافات میان دو وزارتخانه دانشگاهی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرتفع شده و با همین کلید، قفل صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان باز شده و بر اساس مصوبه دولت منابع این صندوق از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است تا با تمام توان از فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.
مشروح سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

http://president.ir/fa/73231

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی