نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


کاندیدایی که از بسم‌الله تاکتیک فوتبال در می‌آورد


اگر رئیس‌جمهور شوم،
تاجیکستان، ارمنستان و آذربایجان
را به ایران (بدون خون ریزی) برمی‌گردانم!


«ناشناخته بودن من برای دنیاست که یکی از مهم‌ترین پارامترهای نظام است. همان‌طور که وقتی رهبر معظم، انقلاب را به دست گرفتند دنیا شناخت زیادی از ایشان نداشت. به همین ترتیب ناشناخته بودن من باعث می‌شود دشمنان نتوانند برای ما برنامه‌ریزی کنند.»

آیت الله محمد باقر خرازی



به گزارش تریبون مستضعفین، آیت‌الله سید محمدباقر خرازی روز گذشته اعلام کرد کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. وی فرزند آیت‌الله سید محسن خرازی (عضو مجلس خبرگان رهبری) است و برادرش محمدصادق و عمویش کمال خرازی است که در حوزه سیاست خارجی تجربه بسیار دارند. خواهرش با فرزند رهبری (مسعود خامنه‌ای) ازدواج کرده است.


وی دبیرکل حزب‌الله ایران است و به صورت تشکیلاتی فعالیت می‌کند. وی موسس مدرسه اجتهادیه محسنیه است که در آن به تربیت نیرو اشتغال دارد و گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر طلبه دارد.

هر از چندگاهی سخنان وی مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. وی چندی پیش مدعی شده بود در صدد خرید باشگاه ورزشی منچستر است و قصد دارد نام آن را به خیبر تغییر نام دهد. چندی قبل نیز اعلام کرده بود شبکه ماهواره‌ای حزب‌الله را تاسیس خواهد کرد و موانع تاسیس آن را برطرف کرده‌ام.

خرازی معتقد است که تنها حضور ولی‌فقیه کفایت نمی‌کند و لازم است که اجرا نیز در دست روحانیون و فقها باشد.

روز گذشته همزمان با اعلام کاندیداتوری، با تشریح برنامه های خود برای ریاست جمهوری آینده گفت: تمام سرزمین‌های جداشده از ایران را بدون یک قطره خون‌ریزی به کشور برمی‌گردانم. وی افزود: دلار را در عرض یک سال به هزار تومان خواهم رساند و در چندماه اول ریاست جمهوری تحریم‌ها را لغو خواهم کرد.

بخشی از دیدگاه‌های ایشان که پیش از این در گفتگو با رسانه‌ها مطرح شده بود در زیر آمده است:

آیت الله محمد باقر خرازی


* ما الان ۱/۵ ‌میلیون عضو رسمی ثبت‌شده در سراسر کشور از همه اقوام و همه مذاهب داریم. حتی ما در حزب‌الله یاران مسیحی داریم. نزدیک به ۶۰‌هزار نیرو یار داریم که اینها نیروهایی هستند که کاملا گزینش و تضمین شده‌اند، هر کدام‌شان از نظر اجرایی، آموزش‌ها و اینکه چه می‌خواهند کنند، کاملا تربیت شده‌اند.

* در آینده نزدیک سایت‌های حزب‌الله به تعداد ۲۵۰۰ سایت افتتاح می‌شود. کارهای این سایت‌ها را انجام داده‌ایم و هر شهری دارای حزب‌الله و سایت خبری خواهد بود. [توضیح: این مصاحبه مربوط به مردادماه امسال است]

* بعضی قراردادهای ما قرارداد بسیار سنگینی‌اند که تا سال ۲۰۵۰ شرکت‌های خارجی را موظف می‌کنند تکنولوژی به روز خودشان را در اختیار شبکه‌هایی که حزب‌الله دارد قرار دهند.

* یک تئوری ما در حزب‌الله این است که به هیچ‌وجه اعضای حزب نباید فقیر باشند چون ما فقر را مساوی با کفر می‌دانیم و کفر شیطان است. اگر حزب‌ ما حزب‌الله است نیروهای حزب‌الله هم باید پولدار باشند.

* ما نزدیک ۲۵ سال است که شبانه‌روز مشغول این کار [نظریه‌پردازی] هستیم حتی علم اصول فقه جدید ایجاد کردیم.

* مثلا به عنوان نمونه آقای … به عنوان یکی از ورزشکاران فوتبال کشور که بسیار هم فرد لایقی است، در جلسه‌ای پیش من آمد و من از شکل نوع «بسم‌ الله الرحمن الرحیم» برای ایشان تاکتیک فوتبال را درآوردم. ایشان از تعجب گریه کرد و گفت چنین تاکتیکی اصلا وجود خارجی ندارد. ما الان تمام حرف‌هایمان به صورت مدل ریاضی است و خیلی بالاتر از این حرف داریم. ما اولین کسی بودیم که در کشور مطرح کردیم که نظریه انیشتین مربوط به یک مقطعی از مراتب فیزیک است. که در مقاطع دیگر جوابگو نخواهد بود. ما این را از نظر فرمولی ثابت کردیم کسی باور نمی‌کرد.

* پروفسور هاشمی، کسی که نفر پنجم ریاضی جهان است، آمد و وقتی برایش فرمول‌های ریاضی را از طریق بسم‌ الله الرحمن الرحیم ثابت کردم گریه کرد، حتی ما فیلمبرداری کردیم. می‌گفت من ۳۰ سال در دنیا کار علمی و ریاضی کرده‌ام، این همه رتبه آوردیم ولی همان بسم الله الرحمن الرحیم خودمان را نشناختیم. ما هنوز این محتوای درونی دین را بیرون نریخته‌ایم. کسی باور نمی‌کند ما در حزب‌الله چه کرده‌ایم.

روزنامه حزب الله


* الان حزب‌الله نزدیک به ۷۰۰ جلد کتاب برای سطح عموم آماده چاپ کرده، چیزی نزدیک به ۱۳۰۰-۱۲۰۰ جلد کتاب‌های تخصصی آماده کرده اما هیچ‌کدام را منتشر نکرده‌ایم. منتظر هستیم مبانی فوق‌تخصصی‌مان تمام شود و به یک حداقل برسد که خدای‌ناکرده چیز انحرافی ایجاد نکند. من به شما صریحا می‌گویم که هیچ تشکیلاتی در کشور، حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حتی سازمان برنامه کشور طرح و برنامه‌ای که حزب‌الله در طرح و آمایش فرهنگی و اجتماعی و عمرانی تک‌تک شهرهای ایران ایجاد کرده را ایجاد نکردند. ما الان برای تک‌تک شهرهای ایران برنامه داریم. طرح آمایش فنی‌اش را آماده کرده‌ایم. طرح آمایش اجتماعی‌اش را آماده کرده‌ایم که اگر دولت حزب‌الله تشکیل دهیم یقینا اینها را به‌کار خواهیم برد.

* شما در همین دو سه ماه آینده خواهید دید که با یک‌میلیون نیروی حزب‌الله من اولین مانور سنگین و همه‌جانبه حزب‌الله را راه‌اندازی خواهم کرد و به همه ثابت خواهم کرد که تشکیلات حزب‌الله در کشور چقدر قدرت دارد. [توضیح: این مصاحبه مربوط به مردادماه امسال است]

* حزب‌الله از ۲۲سال قبل [جذب اعضای خود را] شروع کرد. ما از بچه‌های مهدکودک شروع کردیم و الان بچه‌های ما به دوره‌های دکترا رسیده‌اند. الان رتبه اول دانشگاه صنعتی شریف در رشته پتروشیمی و رشته‌های دیگر بچه‌های مدرسه ما هستند و ما همه اینها را جمع کردیم و پشت پرده کاملا با اینها ارتباط داریم.

روزنامه حزب الله / محمدباقر خرازی


* برای دبیری بر حزب‌الله ۱۰ نفر بعد از من هم انتخاب شدند. اگر من بمیرم و به شهادت برسم افراد بعدی به طور منظم، تمام طرح و برنامه‌های حزب‌الله برای حداقل صد سال آینده کاملا تدوین، جلدشده و تایپ‌شده پیگیری می‌کنند.

* ۲۶سال قبل آقای دکتر حدادعادل و دکتر نجفی به قم آمدند. من آن موقع برای اینها از روایات با فرمول ریاضی ۷۰مدل درآوردم که هرکسی قبل از دوران جنینی بخواهد بچه‌ای پیدا کند من مدل فرمولش را به او می‌دهم. مثلا شما می‌گویید من می‌خواهم بچه‌دار شوم و بچه‌ام پلیس شود، من مدل ریاضی‌اش را به شما می‌گویم.

* من الان به عنوان کسی که ۱۸ سال درس خارج می‌دهم، شهریه ۴۰۰‌هزار تومانی دریافت می‌کنم. تازه من بالاترین رتبه درآمد را دارم.

* نظام می‌داند که یک نیروی بسیار قدرتمندی مثل حزب‌الله در صحنه هست که نه تنها دولت سایه دارد بلکه کادر بسیار عظیمی از نیروهای خبره دارد و این به عنوان پشتوانه بسیار قدرتمندی است. ما به‌زودی بعضی از واقعیت‌های حزب‌الله را بروز می‌دهیم و به همه ثابت خواهیم کرد که چقدر قدرت داریم و قدرت ما قدرت مردمی است.

* الان شبکه ماهواره حزب‌الله را با تمام قوا می‌خواهیم راه‌اندازی کنیم چون صداوسیما هیچ‌گونه همکاری با حزب‌الله ندارد… حزب‌الله [تجهیزات فنی] خریده است، کارهایش را هم کرده‌اند. آنهایی هم که باید اجازه بدهند، اجازه دادند و نیازی به اجازه دولتی‌ها ندارد… آن کسانی که شرعا باید از آنها اجازه بگیریم، آنها به ما اجازه دادند و نیاز به اجازه کسی دیگر نداریم. مگر آقای مکارم که الان ماهواره دارند از دولت اجازه گرفتند؟ ما هم از همان جایی که ایشان اجازه گرفتند اجازه گرفتیم یا عدم مخالفت‌ها را گرفتیم.


آیت الله محمدباقر خرازی*


ما اگر بخواهیم دولت حزب‌الله تشکیل دهیم، حداقل ۱۰هزار نیروی جوان می‌خواهیم. من در تعریف ساختار دولت حزب‌الله نوشتم که ارکان نیروی دولت حزب‌الله باید جوان‌های ۲۵ تا ۳۰ساله باشند اما نه بی‌تجربه، اینها باید یک دوره آموزش دیده باشند. آموزش‌های سنگین اجرایی و عملیاتی توسط مشاوران و تمام کسانی که در انقلاب ریش‌هایشان را سپید کردند. باید تیم‌های باهوشی شکل بگیرد و بین آنها رقابت باشد.

* احساس می‌کنم اگر از توان سیادت اهل بیت استفاده شود مردم آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد. فرق است بین کسی که سیادت دارد و ندارد. به همین دلیل فرزندان اهل بیت در بین مردم ما دارای احترام هستند و شاید همین سبب شود عده زیادی وارد صحنه انتخابات شوند. نکته بعدی ناشناخته بودن من برای دنیاست که یکی از مهم‌ترین پارامترهای نظام است. همان‌طور که وقتی رهبر معظم، انقلاب را به دست گرفتند دنیا شناخت زیادی از ایشان نداشت. به همین ترتیب ناشناخته بودن من باعث می‌شود دشمنان نتوانند برای ما برنامه‌ریزی کنند.


منبع:
وبسایت تریبون مستضعفین

یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۱ | ۱۲:۳۰


نظرات  (۱)

۲۶ بهمن ۹۱ ، ۲۲:۱۰ واکنش سفیر ایران به ادعای الحاق خاک جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ایران
همانگونه که می دانید، خرازی ، یک روحانی است و هیچ سمت حکومتی در ایران ندارد. ایران کشور آزادی است و هر کسی می تواند درباره آنچه که فکر می کند و در ذهن دارد سخن بگوید.
سفیر ایران در ارمنستان درباره اظهارات یکی از فعالان سیاسی ایران درباره وعده پس گرفتن خاک جمهوری آذربایجان و ارمنستان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آ پ آ جمهوری آذربایجان، سفیر ایران در ارمنستان گفت دولت ایران یکپارچگی سرزمینی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تاجیکستان را تایید و مورد احترام قرار می دهد.

مطبوعات ارمنستان نوشته اند: سفیر ایران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات آیت الله محمد باقر خرازی درباره پیوستن کشورهای تاجیکستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان به ایران گفت: همانگونه که می دانید، خرازی ، یک روحانی است و هیچ سمت حکومتی در ایران ندارد. ایران کشور آزادی است و هر کسی می تواند درباره آنچه که فکر می کند و در ذهن دارد سخن بگوید.

وی افزود: موضع رسمی ایران در برابر مسائل سیاست خارجی تنها از طریق رهبری، رئیس جمهور، وزیر خارجه بیان می شود و دیگر اظهارات معتبر نیستند.

آیت‌الله سیدمحمدباقر خرازی دبیرکل تشکیلاتی به نام "حزب‌الله ایران" به تازگی در مراسمی در بندرعباس ضمن اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری وعده داده بود: در روابط قانونی با غرب به معامله خواهیم پرداخت و آن‌ها را واردار خواهیم کرد همان‌گونه که پس از 99سال گسست هنگ کنگ به چین را پذیرفتند، باید با عمل به قرارداد ترکمانچای که 99سال از آن گذشته، سرزمین‌های شمالی را شرعا به ایران بازگردانیم.
پاسخ:
منیع نظر دریافتی فوق:
واکنش سفیر ایران به ادعای الحاق خاک جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ایران
http://www.asriran.com/fa/news/257281

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی