نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

نقــد رســــانــه

باز مهندسی افکار عمومی در باز نشر اخبار رسانه ای

در مهندسی افکار عمومی،
علاوه بر تنوع رسانه ها،
هم افزایی
در اقناع مخاطبِ هوشمند نیز،
لازم است.

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

احمد زاده اعلام کاندیداتوری کرد/


معرفی کابینه /

رنگ انتخاباتی قرمز! /

بوی انحراف نمی دهم!

احمد زاده استاندار سابق فارس ضمن اعلام کاندیداتوری برای انتخابات یازدهم، کابینه خود را نیز معرفی کرد.
تاریخ: ۱۳۹۲/۱/۲۶
به گزارش سحاب نیوز احمد زاده استاندار سابق فارس امروز در یک نشست خبری در تالار تفاهم تهران کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرد.

به گزارش فارس احمد زاده در نشست خبری تاکید کرد: بنده در شرایط موجود کشور بنا به ضرورت و پس از مشورت با علما، دوستان اهل خرد و اهل سیاست به این جمع بندی رسیدم که به عنوان نماینده نسل سوم انقلاب اسلامی، در انتخابات شرکت کنم. دولت جوان امتیازات دولت دهم را داراست اما ضعف های آن را نخواهد داشت.

وی در ادامه به توضیح رویکرد خود در مسایل مختلف کشوری با توجه به شعار خود پرداخت و گفت: با توجه به اینکه هرم سنی جامعه جوان است و هرم اجرایی کشور در حال پیر شدن است، اگر جوان سازی در دولت انجام نشود، با توجه به جمعیت غالب کشور که جوانان هستند، دچار انسداد گفتمانی خواهیم شد. ما باید به جوان سازی کشور گذار کنیم و 30 درصد از بدنه اجرایی کشور را جوان کنیم.

احمدزاده کرمانی، عنصر عدالت را بی حد و مرز خواند و افزود: اگر حاکمان انتصاب شده دولت از عدالت صحبت کنند اما در حوزه اجرایی نتوانند عدالت را محقق کنند، جامعه دچار تناقض می شود. مرز عدالت خواهی، خود عدالت خواهی است. در اسلام مرزی برای عدالت خواهی و هیچ مرزی در عدالت خواهی و فساد ستیزی وجود ندارد. اجرای عدالت و مبارزه با فساد، جدی ترین مبحث من در دولت است تا خاوری ها و امیرمنصور آریاها از دل دولت جوانه نزنند.

وی بر این نکته تاکید کرد که نمی شود شعار عدالت داد و خلاف آن اجرا کرد؛ زیرا این کار آرمانهای انقلاب، از جمله عدالت خواهی را آسیب پذیر می کند و به آن صدمه می زند.

احمدزاده به بحث قانون گرایی، به عنوان یکی از ارکان شعار خود اشاره کرد و گفت: تمکین در برابر قانون بد، بهتر از آنارشیسم در مسایل اجرایی کشور ناشی از بی توجهی به قانون است؛ در شرایطی که کشور با تحریمها روبرو است ، پرداختن به حاشیه ها و ایجاد درگیری میان ارکان نظام، منجر به تضعیف منافع ملی خواهد شد.

معاون سابق رئیس جمهور، با اشاره به یکی دیگر از ارکان شعار خود افزود: در بحث وفاق ملی، در شرایط تحریم، نیازمند وحدت ملی هستیم. اگر دولت به سمتی برود که ارتباط با روحانیت شکسته شود، آن دولت به یقین محکوم به شکست است.

وی  در مباحث رویکرد اقتصادی خود گفت: هدفمندی یارانه ها اقدام بسیار خوبی بود، ولی نیازمند مکملی است تا بحرانهای کنونی را مرتفع سازد و آن هدفمندی مصرف به سمت رفع نیازهای اساسی خانواده هاست، تا تورمی که در اثر توزیع پول در جامعه ایجاد می شود، مهار گردد. هم اکنون پول به صورت غیرهدفمند صرف می شود و این مساله تورم ایجاد می کند.

وی همچنین در بحث صنعت در شرایط تحریم، بر تقویت صنایع پایین دستی تاکید کرد و گفت: باید استراتژی متوازنی میان خدمات و صنعت ها ایجاد شود که شامل تقویت صنایع پایین دستی، تحول در نظام بانکی و بیمه و خصوصی سازی صنایعی که فاقد مزیت نسبی و تجاری هستند، صورت گیرد.

دولت یازدهم باید در مسیر تحقق اسناد بالادستی کشور از جمله سند چشم انداز 20 ساله، قانون برنامه پنج ساله و سیاست های ابلاغی رهبری فعالیت کند.

چندین سال است خودروی  گران، بی کیفیت و غیر قابل اطمینان به دست مردم می دهیم، وقتی نمی توانیم صنعت خودرو سازی کارآمد، ارزان و سالم داشته باشیم، باید صنایع خودرو سازی را جمع کرده و یا به خودرو سازان اجازه رقابت دهیم. ما بازار خودرو را بسته ایم و ایجاد انحصار کرده ایم این در صورتی است که باید شرایط رقابتی به نفع مردم ایجاد کنیم.

وی افزایش پایه حقوق کارگران را نیز در بحث اقتصاد معیشتی ضروری دانست و اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، در راستای حل محرومیت زدایی در کشور، معاونتی با عنوان معاون ریاست جمهور در مناطق محروم ایجاد خواهم کرد و تمام اختیارات را به آن خواهم داد تا انشالله در همین دولت شکل بگیرد و پس از پایان دولت، از کابینه حذف شود.

احمد زاده در خصوص اشتغال زایی اظهار داشت: برای حل مساله اشتغال، دولت باید کنار بنشیند و به بخش خصوصی میدان دهد و اجازه دهد سرمایه گذاری کار خود را انجام دهد. باید دست سرمایه گذار را بوسید و فرش قرمز بر آنها پهن کرد تا اشتغال زایی ایجاد شود.

وی مسکن مهر را یک سیاست جدی دولت پس از بحث گرانی دانست و گفت: نظام توزیع در اقتصاد مسکن درست عمل نکرده است و این نظام باید ساماندهی شود. علاوه بر آن باید در این حوزه فرهنگسازی صورت گیرد که مسکن یک کالای مصرفی است نه کالای سرمایه ای.

وی حل بحران گرانی را فاقد پیچیدگی خواند و افزود: حل این بحران مترصد برنامه ریزی داخلی است و خیلی به تحریمها مربوط نمی شود. و این به هیچ وجه توجیه خوبی برای گران کردن اقلام مصرفی نیست. ارتباطی بین افزایش قیمت لوبیا چیتی، ماست، دوغ و تحریم وجود ندارد.

وی درباره کشاورزی اظهار کرد: 95 درصد آب کشور به بخش های کشاورزی اختصاص یافته اما 70 درصد از آن به خاطر مسایلی نظیر مسیرهای انحرافی و تبخیر به هدر می رود. باید طرح یکپارچه سازی اراضی انجام شود و نظام توزیع نیز به درستی انجام شود. نقش کشاورزی نیز در دولت یازدهم بسیار جدی خواهد بود.

احمدزاده کرمانی رسانه ها را رکن چهارم توسعه ملی خواند و آنها را دارای جایگاه ویژه در دولت خود ترسیم نمود. همچنین با اشاره به ضرورت نیاز جامعه به زیست شاد، روح تحرک و انگیزه، بر فاصله گیری دولت از تصدی گری حوزه فرهنگ، تاکید کرد.

وی ادامه داد: نظام اداری باید چابک و سبک شود، بدنه دولت باید کوچک شود زیرا دولت بزرگ یعنی رشوه، تبعیض و رانت. دولت نباید در بخش خصوصی دست داشته باشد بلکه باید مانند یک تماشاچی عمل کند و بخش خصوصی بازیگر باشد..

احمدزاده همچنین خاطر نشان کرد: رییس جمهور یک ایدئولوگ یا یک تئوریسین نیست بلکه مجری قانون اساسی است و نباید در حوزه دین و مذهب دخالت کند. باید بگذاریم علما در این خصوص اظهار نظر کنند.

این کاندیدا در خصوص سیاست خارجی گفت: روح سیاست خارجی در دولت های آینده را مقام معظم رهبری تدوین می کنند. اگر رابطه با آمریکا منجر به تخفیف آرمان های انقلابی شود این رابطه نباید برقرار شود. ما به دنبال تقویت نهضت های آزادی بخش در کشور هستیم و با افتخار از فلسطین، لبنان و سوریه حمایت می کنیم. عزت، حکمت و مصلحت، چارچوب سیاست خارجی ماست.

احمدزاده گفت، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، کابینه ام جهادی، آرمانی، فنی و تخصصی خواهند بود و اعضای کابینه اش را بدین شرح اعلام کرد:

معاون اول رییس جمهور: علی اکبر صالحی

وزیر کشور: مجتبی ثمره هاشمی

معاون اجرایی رییس جمهور: علی نیکزاد

وزیر دفاع: سردار اسدی

وزیر خارجه: سعید جلیلی

وزیر نفت: مهندس فتاح

وزیر اطلاعات: حجت الاسلام طائب

وزیر بهداشت: دکتر شجاع

وزیر نیرو: رستم قاسمی

وزیر ارشاد: هادی همایون

وزیر اقتصاد و دارایی: دکتر زادی وفا

وزیر ورزش و جوانان: مهرداد بذرپاش

سخنگوی دولت: مقدم فر

دبیر شورای عالی امنیت ملی: دکتر علی باقری

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی: فروزان مهر

احمدزاده خاطر نشان کرد: پس از مشورت های انجام شده احساس کردم باید در انتخابات شرکت کنم و هیچ توافق و گفتگویی با رییس جمهور محترم و اعضای دولت نداشته ام و با نقطه عزیمت گفتمان انتقادی نسبت به دولت دهم، پای در انتخابات گذاشته ام.

به گزارش سحاب احمدزاده کرمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به این که یکی از فقهای شورای نگهبان عنوان کرده است که  حتی اگر کسی بوی انحراف بدهد تایید صلاحیت نمی شود فکر می کنید صلاحیت تان از سوی این شورا تایید شود پاسخ داد: من بوی انحرافی نمی دهم و به فضل الهی وارد این عرصه شده ام.

http://sahabnews.ir/NewsDetail.aspx?itemid=4396

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی